Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sztumie

 

 

Archiwum ogłoszeń

 

 


 

Aktualne ogłoszenia - 2024

 

 

Ogłoszenie o naborze zgłoszeń do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025

 

W dniu 29 lipca 2024 r. ogłoszony został nabór wniosków do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego” – edycja 2025, realizowany ze środków finansowych Funduszu Solidarnościowego.

 

Na realizację Programu Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przeznaczył z Funduszu Solidarnościowego w 2025 r. kwotę 800 000 000 zł.

 

Celem przystąpienia do realizacji ww. programu Powiat Sztumski ogłasza nabór zgłoszeń osób zainteresowanych skorzystaniem z usług asystencji osobistej
w 2025 r. lub ich opiekunów. Zgłoszenia należy dokonać składając kartę zgłoszenia wraz z klauzulą informacyjną.

 

Wzór Karty zgłoszenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia – [pobierz] Szczegóły pliku
Nazwa: Załącznik nr 1 - Karta zgłoszenia.pdf
Opis: Karta zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025
Utworzono: 2024-07-29 14:55:49
Data dodania: 2024-08-12 14:53:38
Autor pliku: Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Wprowadził/a: Nowak Jarosław
Rozmiar pliku: 0.26 MB
Rozszerzenie pliku: pdf

 

Wzór klauzuli informacyjnej stanowi załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia – [pobierz] Szczegóły pliku
Nazwa: załącznik nr 2 - Klauzula informacyjna.pdf
Opis: Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych (RODO)
Utworzono: 2024-07-29 14:56:11
Data dodania: 2024-08-12 14:53:38
Autor pliku: Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Wprowadził/a: Nowak Jarosław
Rozmiar pliku: 0.13 MB
Rozszerzenie pliku: pdf

 

Karty zgłoszenia przyjmowane będą do dnia 20 sierpnia 2024 r. do godz. 15.00 w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Sztumie,
Os. Sierakowskich 15, 82-400 Sztum.

 

Karty zgłoszenia można  przesyłać pocztą tradycyjną na adres ww. jednostki lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@pcprsztum.pl lub składać osobiście.

 

Głównym celem Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, których adresatami są następujące osoby:

  1. Dzieci od ukończenia 2 roku życia do ukończenia 16 roku życia, posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 orzeczenia o niepełnosprawności - konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji, oraz
  2. osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
  • o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
  • o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
  • traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

 

Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby niebędące członkami rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi uczestnika lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z uczestnikiem:

  1. posiadające dokumenty potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub, za zgodą realizatora Programu (gmina/powiat lub inny podmiot, któremu gmina/powiat zleciła realizację Programu), w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym lub,
  2. posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu, lub
  3. wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 – załącznik nr 1.

 

Za członków rodziny uczestnika uznaje się wstępnych lub zstępnych, krewnych w linii bocznej, małżonka, wstępnych oraz zstępnych małżonka,  krewnych w linii bocznej małżonka, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem.

 

W pierwszej kolejności, asystentem może zostać osoba wskazana przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego.  Jeżeli asystent nie zostanie wskazany przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego, asystenta wskazuje gmina/powiat lub inny podmiot, któremu gmina/powiat zleciła realizację Programu.

 

Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:

  1. wsparcia uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
  2. wsparcia uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
  3. wsparcia uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
  4. wsparcia uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.

 

Zadaniem asystenta nie jest podejmowanie decyzji za osobę z niepełnosprawnością, lecz wyłącznie udzielenie jej pomocy lub wsparcia w realizacji osobistych celów.

 

Asystent realizuje usługi wyłącznie na rzecz osoby z niepełnosprawnością, na podstawie jej decyzji lub decyzji opiekuna prawnego, a nie dla osób trzecich, w tym członków rodziny osoby z niepełnosprawnością.

 

W godzinach realizacji usług asystencji osobistej nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.), inne usługi finansowane w ramach Funduszu albo finansowane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie finansowane ze środków publicznych.

 

Szczegółowe informacje o programie znajdują się na stronie internetowej Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025

 

 

 


 

Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych

 

Przy Starostach tworzy się Powiatowe Społeczne Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych, zwane dalej „powiatowymi radami”, będące organami opiniodawczo-doradczymi.

 

Działając na podstawie art. 44b i art. 44c  Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych
(t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 44), który stanowi o tym, że:

 

Do zakresu działania powiatowych rad należy:

  1. inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych oraz realizacji ich praw,
  2. opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych,
  3. ocena realizacji programów,
  4. opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez Radę Powiatu pod kątem ich skutków dla osób niepełnosprawnych.

 

Składają się z pięciu osób, powoływanych spośród przedstawicieli organizacji pozarządowych działających na terenie danego powiatu, fundacji oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego (powiatów i gmin).

 

Członków Powiatowej Społecznej Rady powołuje Starosta, spośród zgłoszonych kandydatów.

 

Kadencja trwa cztery lata.

 

Skład Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych działającej przy Staroście Powiatu Sztumskiego:

  1. Elżbieta Kostecka – Przewodnicząca Rady
  2. Justyna Ruczkowska – Zastępca Przewodniczącego Rady
  3. Bożena Trzcińska – Sekretarz Rady
  4. Daria Parafiniuk – Członek Rady
  5. Małgorzata Makowska – Członek Rady

 

Plik do pobrania:

 

Grafika przedstawia skład powołanej Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych działającej przy Staroście Powiatu Sztumskiego

 


 

Lokalny Plan Deinstytucjonalizacji Usług Społecznych w Powiecie Sztumskim - ankieta

 

Zapraszamy mieszkańców powiatu sztumskiego do wypełnienia anonimowej ankiety dotyczącej usług społecznych.

 

Aby wziąć udział w ankiecie, nie trzeba logować się do swojego konta google.

 

Celem badania jest dokładne zrozumienie istniejących wyzwań i zasobów związanych z rozwojem usług społecznych w naszym regionie. Szczególną uwagę chcemy poświęcić zagadnieniom związanym z pomocą dla osób starszych, z niepełnosprawnościami, a także rodzin potrzebujących wsparcia.

 

Aby wziąć udział w badaniu prosimy o kliknięcie w poniższy link.

 

 

Link do ankiety

 

 

Ankieta będzie aktywna do 09.08.2024r.

 

Serdecznie dziękujemy za wypełnienie ankiety.

 

 


 

 

Nabór Kandydatów na Członków Powiatowej Społecznej Rady do spraw Osób Niepełnosprawnych na lata 2024-2028

 

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sztumie uprzejmie informuje, iż w dniu 27.06.2024 r. w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego zostało opublikowane ogłoszenie Wicestarosty Powiatu Sztumskiego w sprawie zgłaszania kandydatur do Powiatowej Społecznej Rady do spraw Osób Niepełnosprawnych na lata 2024-2028.

W związku z powyższym zaprasza się organizacje pozarządowe, fundacje oraz jednostki samorządu terytorialnego do zgłaszania spośród swoich przedstawicieli po jednym kandydacie na członka Powiatowej Społecznej Rady do spraw Osób Niepełnosprawnych.

Do zakresu działania powiatowych rad należy:

Inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do:

integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych,

realizacji praw osób niepełnosprawnych,

Opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz osób

niepełnosprawnych,

Ocena realizacji programów,

Opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez radę powiatu pod kątem ich skutków dla osób niepełnosprawnych.

 

Termin zgłaszania kandydatów upływa 14 dni od dnia ukazania się niniejszego ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego, czyli w dniu 11 lipca 2024 roku.

Zgłoszenia (decyduje data wpływu) proszę składać w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sztumie przy Os. Sierakowskich 15, 82-400 Sztum, bądź można przesłać drogą pocztową na wskazany adres.

Załączniki do pobrania:

  • Link do ogłoszenia https://edziennik.gdansk.uw.gov.pl/legalact/2024/3024/
  • Formularz zgłoszenia Szczegóły pliku
    Nazwa: Formularz zgłoszeniowy dotyczacy naboru kandydatów na członków Powiatowej Społecznej Rady do spraw Osób Niepełnosprawnych na lata 2024-2028.pdf
    Opis: Formularz zgłoszeniowy dotyczący naboru kandydatów na członków Powiatowej Społecznej Rady do spraw Osób Niepełnosprawnych na lata 2024-2028
    Utworzono: 2024-07-01 13:40:11
    Data dodania: 2024-07-01 13:43:14
    Autor pliku: Agnieszka Olszańska
    Wprowadził/a: Nowak Jarosław
    Rozmiar pliku: 0.27 MB
    Rozszerzenie pliku: pdf

 

 

 

 

 


 

Grafika przedstawia logo Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Grafika przedstawia logo Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

 

Wypożyczalnia technologii wspomagających dla osób z niepełnosprawnością

 

Wypożyczalnia została uruchomiona przy współpracy Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) oraz Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych.

 

Wypożyczalnia technologii wspomagających o zasięgu ogólnopolskim powstała z myślą o potrzebach osób z niepełnosprawnościami, aby zapewnić im dużą dostępność do sprzętu i wysoko zaawansowanych rozwiązań technologicznych, dzięki którym będą mogły zwiększyć swoje szanse na niezależne życie i pełny udział we wszystkich sferach życia, na równi z innymi osobami.

 

Wypożyczenie sprzętu jest optymalnym rozwiązaniem, zwłaszcza z uwagi braku konieczności ponoszenia wysokich kosztów zakupów nowych urządzeń oraz możliwość wypróbowania i dopasowania najlepszej technologii dla każdej osoby indywidualnie, zgodnie z jej rzeczywistymi potrzebami.

 

Procedury wypożyczenia technologii są przejrzyste i nie wymagają dużego zaangażowania ze strony osób zainteresowanych, a na każdym etapie beneficjenci mogą liczyć na pomoc pracowników Centrum informacyjno-doradczego dla osób z niepełnosprawnościami, które działa przy Pomorskim Oddziale Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przy al. Grunwaldzkiej 188, telefon do kontaktu: 58 350-05-00.

 

Kto może wypożyczyć sprzęt?

 

Każdy kto:

  • ma ważne orzeczenie o niepełnosprawności (czyli orzeczenie wydawane dzieciom do 16 roku życia) lub orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie równoważne,
  • w ciągu 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o wypożyczenie technologii wspomagającej nie otrzymał ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych albo Narodowego Funduszu Zdrowia dofinansowania na zakup takiej samej technologii wspomagającej jak ta, którą chce wypożyczyć.

 

Jeśli jednak:

Stan zdrowia pogorszył się na tyle, że nie można korzystać z kupionego wcześniej sprzętu lub urządzenia albo w wyniku zdarzeń losowych został on utracony (np. kradzież, zniszczenie) -należy zwrócić się do Centrum informacyjno-doradczego, jeśli opinia Centrum będzie pozytywna, złożenie wniosku o wypożyczenie technologii wspomagającej będzie możliwe.

 

Jak złożyć wniosek?

 

Wniosek powinien być złożony w formie elektronicznej w Systemie Obsługi Wsparcia (SOW).

System SOW jest dostępny pod adresem: https://sow.pfron.org.pl/

 

Co można wypożyczyć?

  • technologie wspomagające dla osób z zaburzeniami wzroku, np. linijka Brajlowska, powiększalniki przenośne i stacjonarne, drukarki Brajlowskie,
  • technologie wspomagające dla osób z zaburzeniami słuchu, np. aparaty słuchowe, urządzenia wspomagające słyszenie, systemy wspomagające słyszenie,
  • technologie wspomagające ogólne, np. koncentratory tlenu, łóżka rehabilitacyjne, podnośniki transportowo-elektryczne, wózki, napędy i skutery,
  • technologie wspomagające komunikację alternatywną, np. oprogramowanie wspierające komunikację alternatywną, zestawy (tablet + telefon, tablet + oprogramowanie MÓWIK).

 

Lista dostępnego sprzętu jest zamieszczona na stronie Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych pod linkiem:

https://wypozyczalnia.pfron.org.pl/lista-dostepnego-sprzetu/

 

Umowa i kaucja

Po zawarciu umowy i wpłaceniu 2% kaucji zwrotnej wybrana technologia dostarczana jest bezpośrednio do Beneficjenta, u którego każdorazowo odbędzie się krótki instruktaż, dostosowanie, zamontowanie, czy skonfigurowanie wybranej technologii.

Umowa wypożyczenia technologii wspomagającej zawierana jest z wnioskodawcą na jeden rok, albo na okres krótszy wynikający z okresu ważności orzeczenia.

Umowa może ulec przedłużeniu na kolejny rok: warunkiem przedłużenia umowy jest zgłoszenie przez wypożyczającego chęci jej kontynuowania poprzez system SOW, nie później niż na miesiąc przed datą wygaśnięcia umowy.

 

Wsparcie informacyjne

Istnieje także możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego, który jest dostępny za pośrednictwem strony Funduszu pod linkiem: https://www.pfron.org.pl/migam/.

 

Ponadto na stronach Funduszu został opublikowany pakiet filmów instruktażowych w Polskim Języku Migowym, które są dostępne pod linkiem: https://www.pfron.org.pl/o-funduszu/programy-i-zadania-pfron/programy-i-zadania-real/wypozyczalnia-technologii-wspomagających-dla-osob-z-niepelnosprawnoscia/filmy-instruktazowe-w-pjm/,co niewątpliwie stanowi wsparcie dla osób z niepełnosprawnościami słuchu i nie tylko.

 

 

 



Kampania informacyjna dotycząca ochrony małoletnich

 

Grafika przedstawia plakat dotyczący kampanii informacyjnej na temat ochrony małoletnich

Grafika przedstawia plakat dotyczący kampanii informacyjnej na temat ochrony małoletnich

 

Szczegóły dotyczące powyższej kampanii, znajdują się na stronie Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku pod następującym adresem: ochrona małoletnich

 

Plik do pobrania:

  • Broszura informacyjna dotycząca ochrony małoletnich Szczegóły pliku
    Nazwa: Ochrona_Małoletnich_broszura_informacyjna.pdf
    Opis: Broszura informacyjna dotycząca ochrony małoletnich
    Utworzono: 2024-06-04 09:39:21
    Data dodania: 2024-06-05 09:40:05
    Autor pliku: Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku
    Wprowadził/a: Nowak Jarosław
    Rozmiar pliku: 0.72 MB
    Rozszerzenie pliku: pdf

 

 


 

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sztumie informuje, o otwartym naborze na Partnera spoza sektora finansów publicznych do wspólnego przygotowania i realizacji projektu w ramach Funduszy Europejskich dla Pomorza 2021-2027, Oś priorytetowa 5. Fundusze Europejskie dla silnego społecznie Pomorza (EFS+) Działanie 5.17. Usługi społeczne i zdrowotne.

 

Szczegółowe informacje, o ogłoszeniu znajdują się na następującej stroniehttps://pcprsztum.mojbip.pl/32.html

 

 

 

 

 


 

Grafika przedstawia plakat promujący Powiatowy program korekcyjno-edukacyjny dla osób stosujących przemoc domową - edycja na rok 2024.

Grafika przedstawia plakat promujący Powiatowy program korekcyjno-edukacyjny dla osób stosujących przemoc domową - edycja na rok 2024.

 


 

Program wyrównywania różnic między regionami III

 

 

Sztum, dnia 28.12.2023r.

 

 

OGŁOSZENIE

                                                                                                             

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sztumie informuje, iż Zarząd Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Warszawie uchwałą nr 119/2023 
z dnia 13.11.2023r. ustalił termin na składanie wniosków i wystąpień samorządów powiatowych o dofinansowanie w ramach programu pn. „Program wyrównywania różnic między regionami III” na rok 2024.

 

Obszary programu, które będą realizowane w 2024 roku:

 

obszar A - zapewnienie dostępności w wielorodzinnych budynkach mieszkalnych,

obszar B - likwidacja barier w urzędach, placówkach edukacyjnych lub środowiskowych domach samopomocy w zakresie umożliwienia osobom niepełnosprawnym poruszania się i komunikowania,

obszar C - tworzenie spółdzielni socjalnych osób prawnych,

obszar D - likwidacja barier transportowych w placówkach służących rehabilitacji osób niepełnosprawnych prowadzonych przez organizacje pozarządowe i jednostki samorządu terytorialnego, a także w warsztatach terapii zajęciowej oraz gminach dowożących osoby z niepełnosprawnościami do znajdujących się poza ich obszarem placówek służących rehabilitacji,

obszar E - dofinansowanie wymaganego wkładu własnego w projektach dotyczących aktywizacji i/lub integracji osób niepełnosprawnych,

obszar F - tworzenie warsztatów terapii zajęciowej oraz przeciwdziałanie degradacji infrastruktury istniejących warsztatów terapii zajęciowej,

obszar G - skierowanie do powiatów poza algorytmem dodatkowych środków na finansowanie zadań ustawowych dotyczących rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych

 

Szczegółowe zasady i procedury realizacji programu, wniosek oraz wszystkie wymagane załączniki znajdują się na stronie www.pfron.org.pl (zakładka „Programy
i zadania Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych).

 

Wnioski dotyczące obszarów B, C, D, F i G należy składać w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sztumie, Os. Sierakowskich 15, 82-400 Sztum,
w terminie do dnia 5 lutego 2024 roku.

 

Wnioski zarządców w wielorodzinnych budynkach mieszkalnych dotyczące obszaru A programu oraz samorządów gminnych i powiatowych oraz organizacji pozarządowych dotyczące obszaru E programu należy składać bezpośrednio w siedzibie Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Oddział Pomorski,
Al. Grunwaldzka 184, 80-266 Gdańsk, w trybie ciągłym.

 

 

Ewelina Łęgowska

Dyrektor

Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sztumie

 

 

 

 

 

 


 

Aktualne ogłoszenia - 2023

 


 

 

Zgodnie z zarządzeniem Dyrektora

Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sztumie informujemy, że

 

dnia 22 grudnia 2023 roku (piątek) placówka będzie  NIECZYNNA

 

Za utrudnienia przepraszamy.

 

 


 

Kampania „Już jesteś?” – do wszystkich, którzy mają serca pełne troski i miłości.

 

Zachęcamy do wzięcia udziału w inspirującej kampanii „Już jesteś?”. Zaangażowanie w tę ważną inicjatywę jest wyrazem oddania sprawie wsparcia i rozwoju rodzinnych form pieczy zastępczej w Polsce. Wierzymy, że każde dziecko zasługuje na miłość, wsparcie i bezpieczne otoczenie, a rodziny zastępcze odgrywają niezastąpioną rolę w zapewnieniu tych potrzeb.

 

„Już jesteś?” to pytanie, które wyraża tęsknotę dziecka w oczekiwaniu, aż rodzic wróci z pracy, czy przyjdzie przeczytać bajkę przed snem. A co z tymi, do których nikt nie wraca ani nie czyta bajek?

 

W Polsce obecnie czeka na rodziców około 15 400 dzieci. Piecza zastępcza to inna droga niż adopcja. Dla obu przypadków wymagania są różne. Najczęściej pojawiają się pytania: czy aby być rodzicem zastępczym muszę być w związku małżeńskim? Jakie warunki prawne i  materialne muszę spełniać? Odpowiedzi na te i inne pytania można odnaleźć dzwoniąc na bezpłatną infolinię: 22 490 80 50.

 

Informacje na temat kampanii oraz możliwościach zostania rodzicem zastępczym są również dostępne na stronie internetowej www.juzjestem.info oraz na profilach społecznościowych Fundacji Edukacja z Wartościami i Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej. Zachęcamy do śledzenia działań i udostępniania materiałów.

 

Jesteśmy przekonani, że razem możemy wpłynąć na życie dzieci i młodzieży, sprawiając, że będą miały szansę na szczęśliwe i pełne miłości dzieciństwo.

 

Jesteś?

 

grafika przedstawiająca plakat pod nazwą Kampania „Już jesteś?” zachęcający do zostania rodziną zastępczą.

Grafika przedstawiająca plakat pod nazwą Kampania „Już jesteś?” zachęcający do zostania rodziną zastępczą.

 

grafika przedstawiająca plakat pod nazwą Kampania „Już jesteś?” zachęcający do zostania rodziną zastępczą.

Grafika przedstawiająca plakat pod nazwą Kampania „Już jesteś?” zachęcający do zostania rodziną zastępczą.

 


 

Ankieta na temat przemocy domowej

 

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sztumie zaprasza mieszkańców powiatu sztumskiego do wypełnienia anonimowej ankiety, która umożliwi opracowanie aktualnej diagnozy zjawiska przemocy domowej na terenie Naszego Powiatu.

 

Pozyskane informacje umożliwią Naszemu Centrum opracowanie Powiatowego programu przeciwdziałania przemocy domowej i ochrony osób doznających przemocy domowej na lata 2023 - 2028.

 

W związku z powyższym prosimy o przemyślne udzielanie odpowiedzi na zawarte w ankiecie pytania.

 

Aby wziąć udział w ankiecie, nie trzeba logować się do swojego konta google.

 

 

Link do ankiety: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScP8A9EUrltTlWCrgOO6ZRuXsQkEHMj29hGyb1gXbhH7ujr_Q/viewform?usp=pp

 

 

Ankieta będzie aktywna do 30.11.2023r.

 

Dziękujemy za wypełnienie ankiety.

 

 

 


Grafika przedstawiająca plakat dotyczący poszukiwania przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sztumie kandydatów na rodzinę zastępczą o charakterze  pogotowia rodzinnego

Grafika przedstawiająca plakat dotyczący poszukiwania przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sztumie kandydatów na rodzinę zastępczą o charakterze  pogotowia rodzinnego.